Психологічно підтримати та підготувати до школи дітей 5-7 років, котрі постраждали від воєнних дій
Назва ініціативи: Психоемоційна підтримка, підготовка та адаптація до школи дітей 5-7 років.
Театр тіней формує уяву, будівництво з Лего вчить рахувати і планувати, досліди допомагають пізнавати природу, хитрі головоломки розвивають логіку, танці під навчальний відеокліп переносять у різні куточки світу... Заняття з підготовки до школи від аплікантів SCLR-програми нікому не дають нудьгувати!
За словами батьків, діти з нетерпінням чекали занять і навіть домашні завдання писали залюбки. "Я шукала подібні курси, але у Чернівцях зараз вони тільки платні, і ціни кусаються. Дитина тут просто "розцвіла", знайшла друзів, повірила в себе", - розповіла Ніна Медведєва з Харкова.
Серед авторів цієї ініціативи більшість - вимушені переселенці, тож на досвіді власної сім'ї знають, як складно навчатися дітям після пережитих жахів війни. На заняття реєструють насамперед ВПО з найбільш вразливих сімей.
– Ідея ініціативи з психоемоційної підтримки та підготовки до школи дітей 5-6 років виникла з усвідомлення важливості раннього розвитку та адаптації дитини до шкільного середовища, що особливо складно після пережитого досвіду воєнних дій, - каже авторка ініціативи професійний психолог Ольга Натарова. – В цей період діти стикаються з новими викликами, які можуть викликати стрес та тривогу. Основна мета ініціативи - забезпечити емоційну стабільність дітей, розвивати їх соціальні навички та впевненість у собі. Це також допомагає дітям краще адаптуватися до шкільних вимог, сприяє їх загальному розвитку та покращенню навчальних результатів. Ініціатива відповідає на потреби в підтримці батьків та дітей у цей перехідний період, створюючи сприятливе середовище для гармонійного розвитку особистості дитини. До цього ми з колегами тривалий час працювали з приїжджими та місцевими дітьми у проєкті «СпівДії заради Дітей», тому бачили, наскільки це зараз важливо.
Автори ініціативи провели консультації з психологом для дітей та їх батьків, що дозволило надати персоналізовану підтримку та поради з адаптації до шкільного середовища. Вони організували тренінги для дітей, які не мали змоги відвідати їхній курс через велику кількість бажаючих, з використанням арт-терапевтичних практик, щоб допомогти їм виражати свої емоції та зменшити стрес.
Проєкт підготовки дошкільнят також реалізував:
🍁інтерактивні групові заняття, спрямовані на розвиток емоційної грамотності та навичок саморегуляції, де діти навчилися розпізнавати та виражати свої емоції;
🌏 тренінги для батьків про адаптацію і підготовку до школи;
⭐️заняття для дітей з ефективного спілкування, співпраці та розв’язання конфліктів;
👂 консультації з психологом для дітей та їхніх батьків, надання персоналізованої підтримки та порад з адаптації до шкільного середовища;
🎭 арт-терапевтичні практики, щоб допомогти дітям виражати свої емоції та зменшити стрес;
🧚♂️ Ігрові та творчі методики, СТЕМ тощо.
Ці заходи сприяли гармонійному розвитку та успішному переходу дітей до школи й легкій адаптаціїї в ній.
Після завершення мікрогранту апліканти планують залучити місцеві організації та школи для подальшого впровадження методик і програм, розроблених в рамках проекту. Навчання місцевих фахівців і батьків методам психоемоційної підтримки забезпечить постійне використання цих знань у громаді.