Вимушені переселенці, які знайшли прихисток у практично найвіддаленішому від обласного центру селі Буковини, часто позбавлені доступу до інтернету й комп’ютерної техніки. Навіть щоб просто роздрукувати документ чи довідку, людям доводиться добиратися автобусом до міста.
Ініціативна гурпа вирішила цю проблему, модернізувавши за кошти мікрогранту місцеву бібліотеку. Для неї автори проєкту закупили комп’ютерну техніку, меблі, обладнання для тренінгів. Просторе приміщення перетворилося на комфортний інформаційний центр.

Для усіх охочих тут відбулися корисні курси різних напрямків за запитом мешканців.
– На заняттях цифрової грамотності: діти й дорослі освоїли роботу в комп’ютерних програмах, навчилися користуватися Інтернетом, освоїли основи медіаграмотності. Це дало змогу навіть ВПО пенсійного віку користуватися сучасними технологіями, онлайн-сервісами державних послуг, створенню особистих кабінетів у комунальних службах, бронювати та купувати квитки на різні види транспорту, вирішувати побутові питання без черг та втрат часу.
– Автори проєктів також організували безкоштовні послуги ксерокопіювання та друку, що стало вагомою допомогою для багатьох . Люди змогли друкувати резюме, заяви, навчальні матеріали та інші важливі папери.
– Відбувся цикл консультативних зустрічей з різнопрофільними спеціалістами. Медпрацівники розповіли про доступні державні послуги з охорони здоров'я та графіки роботи відповідних закладів. Банківські працівники пояснили ообливості фінансових послуг, доступних у громаді, надали рекомендації щодо безпечного користування фінансовими продуктами та допомогли учасникам вирішити питання відкриття рахунків, переведенням пенсій з окупованих територій, отриманням державної допомоги тощо.
– Працівники поштових служб повідомили, як організована їхня робота у селі, які послуги доступні та як ними скористатися. Це дало змогу учасникам з легкістю отримувати покупки поштою, оплачувати рахунки, оформлювати доставку речей рідним в інших регіонах країни та за кордоном.
– Під час зустрічей з юристами учасники найчастіше запитували про реєстрацію місця проживання, оформлення соціальних виплат, прав на житло та роботу.
– Спеціалісти Служби зайнятості розповіли про можливості працевлаштування в регіоні, програми перекваліфікації та навчання, а також допомогли скласти резюме та розбіратися в тенденціях на ринку праці. Ознайомлення з основами бізнесу надихнуло учасників задуматися про створення власної справи як одного із шляхів самореалізації та інтеграції.
– Цикл психологічних та інформаційних тренінгів сприяв зниженню рівня тривожності, підвищенню стійкості до стресу та створенню атмосфери підтримки і співпраці, адаптації до нових умов життя. Знання про те, як вчасно помітити психологічні труднощі у близьких і надати допомогу стали важливими для членів приймаючих громад. Завдяки практичним заняттям з психологами учасники відкрили нові способи опрацювання важких емоцій через творчість.

Курси сприяли соціальній адаптації внутрішньо переміщених осіб та налагодженню зв’язків між ними й місцевими жителями, що знижує рівень напруги у громаді. Простір діє постійно. Переселенці тут можуть поспілкуватись із своїми рідними, які проживають за межами України, школярі ВПО мають можливість на період онлайн навчання долучитись до уроків чи різних конкурсів та олімпіад, міжнародних мостів. Особливої цінності коворкінг набув для місцевих освітян: вчителі з учнями часто використовують простір для навчання та спільних активностей. Це підкреслює важливість проєкту для всієї громади.
